چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟ فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران صادر شد+جزئیات و لینک سامانه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استقبال کم فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان تماشای تلویزیون برای چه سنی ممنوع است؟ اسید‌های آمینه به عنوان پیش‌ساز پروتئین‌ها و به عنوان مکمل غذایی «تروما» چهارمین علت مرگ در دنیا  ۱۰ فایده پیاده روی برای سلامت بدن | بهترین زمان پیاده‌روی چه زمانی است؟ بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند چند ساعت در شبانه‌روز بنشینیم، بایستیم و بخوابیم؟ منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس مار سمی در کارگاه تزریق پلاستیک و وحشت کارگران (۱۶ اردیبهشت) عزم جدی برای جلوگیری از «کوتاه قامتی» در کشور واژگونی خودرو در خواف خراسان رضوی ۵ مصدوم برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت) حداقل دوسوم سرطانی‌ها در ایران حتماً زنده می‌مانند| سلول‌درمانی، درمان قطعی سرطان نیست قتل هولناک زن میانسال و دستگیری فرزند بی رحم(۱۶ اردیبهشت) راز جسد بی‌سر مرد افغانستانی فاش شد (۱۶ اردیبهشت) قلیان اکسیژن مبنای علمی ندارد
سرخط خبرها

دستگیری ۵ سارق و ۲ مال‌خر در مشهد | ۸۰ فقره سرقت از خودرو‌ها و کنتور‌های مردم

  • کد خبر: ۲۱۳۰۱۲
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
دستگیری ۵ سارق و ۲ مال‌خر در مشهد | ۸۰ فقره سرقت از خودرو‌ها و کنتور‌های مردم
پلیس ۷ دزد و مال خر را به اتهام سرقت‌های سریالی دستگیر کرد؛ یک متهم تازه از زندان آزاد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز قصه زندگی سارقان هم شنیدنی است، همان‌هایی که نه‌تن‌ها فکر نمی‌کردند روزی انگ سرقت به پیشانی‌شان بنشیند، بلکه در مخیله‌شان هم نمی‌گنجید که روزی شغل ناشریف دزدی را انتخاب کنند، به زندان بیفتند، آزاد شوند و باز دوباره سرقت کنند و باز هم به پشت میله‌ها بروند. افرادی که با طردشدن از جامعه ناچارند در انزوا و پیله تنهایی خود بمانند، آن هم در حالی که حتی خواب پروانه‌شدن را هم نمی‌توانند ببینند، چه برسد به اینکه جامعه دوباره آن‌ها را در آغوش بگیرد.

در روز‌های گذشته مأموران انتظامی در پیگیری سرقت‌های سریالی توانستند پنج سارق و دو مال‌خر را دستگیر کنند. افرادی که به گفته رئیس پلیس مشهد تاکنون به بیش از هشتادفقره سرقت از شهروندان در نقاط مختلف اعتراف کرده‌اند. در ادامه سرهنگ احمد نگهبان جزئیات این پرونده‌ها را تشریح کرد.

راز سیاه پشت پلاک مخدوش

۴۹ بار با شگرد مخصوص به خودش شاه‌کلیدش را درون قفل خودرو‌های مردم چرخانده و موجودی صندوق‌ها را ربوده بود. او به دنبال یافتن سوژه پنجاهمش بود که صید مأموران کلانتری سیدی شد.

این پرونده از آنجا آغاز شد که مأموران دایره تجسس کلانتری سیدی هنگام گشت‌زنی در محدوده خیابان شهید اصلانی به رفتار‌های مشکوک راننده جوان یک دستگاه سواری سمند پلاک مخدوش مظنون شدند.

با استعلام پلاک خودرو که دو عدد آن مخدوش شده بود، مشخص شد پلاک‌ها متعلق به یک خودرو سواری پیکان است. مأموران که توانسته بودند یک سارق مرموز را شناسایی کنند، بلافاصله در اقدامی ضربتی راننده خودرو را دستگیر و در بازرسی از صندوق‌عقب خودرو شش باتری سرقتی خودرو‌های دیگر را کشف کردند.

با انتقال خودرو به کلانتری و بررسی دقیق شماره موتور و شاسی آن مشخص شد که خودرو نیز در محدوده یکی از مراکز تجاری بولوار شهید مفتح سرقت شده است. همچنین مشخص شد که متهم در کمتر از یک ماه از زندان آزاد شده است و در همان بازجویی‌های اولیه باتوجه‌به مستندات کشف شده پرده از سرقت‌های شبانه قطعات خودرو با همدستی دو نفر از دوستانش و فروش آن‌ها به یک تعمیرکار خودرو برداشت. مأموران ابتدا مال‌خر موردنظر را دستگیر کردند و در بازرسی از مغازه و مخفیگاهش در شهرک طرق چهارده دستگاه باتری سرقتی خودرو‌های سواری کشف کردند.

در ادامه این عملیات با هماهنگی قضایی دو همدست دیگر متهم در شهرک سیدی و شهر گلبهار دستگیر شدند. دراین‌رابطه یک دستگاه پژو پارس مسروقه، بیست دستگاه کامپیوتر خودرو، چهار حلقه لاستیک زاپاس و سه جفت پلاک سرقتی کشف شد. متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کیسه سفید و اسرار سیاه

مرد جوان کیسه‌ای سفید و مملو از وسایل کنار پیاده‌رو گذاشته بود و تا کمر درون صندوق‌عقب یک خودروسواری فرورفته بود. او هرچه برمی‌داشت را به کیسه منتقل می‌کرد و دوباره به سراغ خودرو می‌آمد، این اتفاق‌ها از قضا در برابر چشمان تیم گشتی مأموران کلانتری معراج رقم می‌خورد و آن‌ها مطمئن شدند که با یک سارق روبه‌رو شده‌اند.

مأموران پیش از اینکه متهم از محل بگریزد، او را در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کردند و در بازرسی از کیسه همراهش تعدادی لوازم مسروقه شامل آچارآلات و... کشف شد. متهم که اعتیاد شدیدی به موادمخدر دارد، پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌ها و در رویارویی با مستندات و ادله کشف شده به ۲۴‌فقره سرقت شبانه محتویات داخل خودرو در شهر مشهد اعتراف کرد.

کنتور برنجی در گلوی سارق ماند

مأموران پاسگاه انتظامی فردوسی از مدتی قبل که پرونده سریالی سرقت کنتور‌های آب در بولوار شاهنامه را دریافت کردند، تحقیقاتی گسترده به منظور شناسایی متهمان را آغاز کردند.

مأموران با استفاده از تصاویر به دست آمده از متهم در برخی سرقت‌ها، گشت‌زنی هدفمندی را در مناطق آسیب‌پذیر آغاز کردند تا آنجا که توانستند سرانجام روز گذشته متهم را در حال بیرون آمدن از یک خانه ویلایی شناسایی و قبل از فرار از محل دستگیر کنند.

مأموران از متهم، یک کنتور برنجی تخریب‌شده را که نشان می‌داد این فرد سارق تحت تعقیبشان است کشف کردند. متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در رویارویی با ادله و مستندات کشف شده به هشت فقره سرقت کنتور‌های آب در محدوده بولوار شاهنامه و فروش کنتور‌ها به یک مال‌خر اعتراف کرد. در ادامه مال‌خر دستگیر و هر دو متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->